Set excursions a peu per gaudir de la natura

Set rutes de senderisme amb diferents dificultats i distàncies perquè, vagis sol, en família o amb amics, trobis l’excursió perfecte per passar el dia a la muntanya, envoltat de natura. És hora de posar-se roba còmoda, calçat esportiu i sortir a descobrir racons que t’ompliran els ulls de bellesa i l’ànima d’energia positiva!

De Vilada a Sant Sadurní de Rotgers

Una ruta per conèixer l'església de Sant Sadurní, una de les parròquies més emblemàtiques de la comarca del Berguedà. És un itinerari perfecte per entretenir-se en petits corriols i boscos de pi roig, així com conèixer bonics indrets resguardats de la comarca. La ruta s'inicia davant de l'ajuntament de Vilada, i seguint les marques del PR-C 147 en direcció al Camí Ral de Vilada a Borredà arribaràs fins a la Clusa. Allà el camí es troba amb el GR 241, que seguiràs per arribar fins al collet dels Pous, on deixant les marques del GR, t’enfilaràs pel Camí de Vilada a Rotgers. Seguint la pista de pendent suau, arribaràs fins als camps de la casa de Can Putxot, on hi ha una petita bassa. Allà, la ruta enllaça amb una pista pavimentada i fàcil que et portarà fins a l'església de Sant Sadurní de Rotgers. Per tornar, cal desfer el camí fins a arribar a la cruïlla de camins del Pontarró, on podràs descendir per una variant que segueix les marques grogues de la Xarxa de camins del Berguedà, i et porta de nou al poble de la Vilada.

Moià-l'Estany-Rojans-Moià

Un llarg itinerari, de trenta quilòmetres, perfecte per gaudir dels pintorescos turons del moianès, conèixer el seu patrimoni cultural, i caminar pels seus exuberants senders mentre escoltes l'aigua de petits rierols al llarg del camí. La ruta comença a tocar de l'església parroquial de Moià. Seguiràs els indicadors del G3, agafant la pista que passa pel costat del Molí Nou de Passerell, fins a arribar a l'església romànica de Sant Pere de Ferrerons. Remuntant suaument pel serrat de l'Espelta, arribaràs a la cruïlla de la Creu Vermella, on et trobaràs el GR 117, que ja no hauràs d’abandonar. Tot passant pel dolmen de Puig Rodó, s’arriba al municipi de l'Estany, on et recomanem visitar el monestir de Santa Maria, construït a principis del segle XIX i declarat bé cultural d’interès nacional. Després sortiràs del poble en direcció a Rojans, i creuant l'església de Sant Vicenç de Vilarassau i la Riera de Malrubí, t’aproparàs fins a trobar les primeres cases de Moià, on s'acabarà l'itinerari.

De Vilanova del Camí a Collbàs i castell de Claramunt

Aquesta és una oportunitat fantàstica per conèixer el castell medieval de Claramunt, des d'on hi ha unes vistes magnífiques de l'entorn natural que l'envolta. Es tracta d'un sender de vint quilòmetres, que pots fer tant a peu com amb BTT. Sortiràs del Parc Fluvial de Vilanova del Camí, des d'on agafaràs un trencall a la dreta que et portarà a creuar la serra de Collbàs per l'església de Santa Maria. Després de gaudir d'unes bones vistes, les marques del GR 172 serviran de referència per seguir la serralada fins a arribar a la Pobla de Claramunt. Des d’aquest punt, t’enfilaràs fins a arribar a les portes del castell, de parada obligatòria abans de desfer el camí per tornar a Vilanova.

Circular de Borredà a Sant Jaume de Frontanyà i Moreta

Aquesta és una ruta circular de vint quilòmetres que convida a passar el dia resseguint salts d'aigua, gorgs i rierols. També podràs gaudir d'unes espectaculars vistes de la comarca del Berguedà, i descobrir les seves esglésies i pobles més amagats. La ruta s'inicia al Càmping de Campalans, i baixa a buscar la riera, fins a trobar el corriol que ve del molí del Sobirà, senyalitzat amb marques grogues de la xarxa de camins del Berguedà. Seguiràs el corriol que, tot creuant per petits gorgs, et portarà fins al poble de Sant Jaume de Frontanyà. Des del poble, passant pel costat de l'església, seguiràs les marques del GR 241 (blanques i vermelles) endinsant-te al bosc i vorejant emblemàtics embassaments com el Gorg del Matxo o el Gorg Blau. Així, arribaràs fins a una cruïlla que franqueja amb el Camí de la Moreta, senyalitzat de nou amb les marques grogues. T’enfilaràs per aquest sender, que et portarà de nou al càmping recorrent boniques zones com el poble de la Moreta o la fageda de la Baga de Moió.

De Santa Fe al Turó de l'Home i les Agudes

Una ruta clàssica pels amants del senderisme que et permetrà gaudir d’excel·lents vistes des de dalt dels dos cims, i passejar pels boscos preciosos del Montseny. És un circuit d'onze quilòmetres, amb un desnivell de 570 metres. El recorregut comença a l'aparcament dels Avets de Santa Fe, seguint un camí perfectament senyalitzat (PR-C 208) fins a arribar a la font de Passavets, on comença l'ascensió cap al Turó de l'home. Seguiràs el camí fins a sortir del bosc, des d'on remuntaràs cap al cim. Des de dalt del pic, agafaràs algun dels corriols que baixen en direcció al coll de les Sebasses, anant a buscar el coll de Sesagudes, que et portarà al segon cim: Les Agudes. Per tornar, desfaràs el camí en direcció al coll de Sesagudes, tot seguint els panells del PR-C 203, en direcció a Santa Fe pel Briançó, que et tornaran de nou al pàrquing.

De Sant Martí a Santa Maria de Montnegre

Una excursió apta per a tots els públics, on podràs captar les vistes del massís del Montseny i passar-t’ho bé en un recorregut ple de fonts, boscos dominats per alzines i un parell d'esglésies. És una ruta senzilla, de vuit quilòmetres i molt ben senyalitzada. La ruta comença al pàrquing de Sant Martí de Montnegre, des d'on hauràs de seguir el camí que indiquen les marques blanques i verdes del sender local (SL-C 103). Recorreràs una pujada bastant forta i aniràs guanyant altura fins a arribar a la cruïlla de Terra Negra, on giraràs cap a l'esquerra en direcció al Coll de Basses, fins a arribar a la part més alta del recorregut, el Turó Gros. A partir d'aquí, només et quedarà la baixada. Seguiràs en direcció a l'Ermita de Santa Maria de Montnegre. Un cop arribis a l'Ermita, podràs veure la font de Santa Maria i l'arbre monumental – caigut a causa de les fortes nevades-. Aniràs descendint el camí passant per la font del Degotall, i la casa de Can Preses, fins a arribar de nou al pàrquing, el punt final de la ruta.

Passejada a Sant Pere de Romaní

Un agradable itinerari circular, ideal per conèixer l'ermita romànica de Sant Pere del Romaní, construïda al segle XI i declarada bé cultural d'interès nacional. Una breu ruta de cinc quilòmetres, amb diferents zones d'esbarjo pels nens, i alguns miradors amb bones vistes sobre el Baix Llobregat. La ruta s'inicia en el pàrquing de les ruïnes de Castellciuró, ubicat al municipi de Molins de Rei. Des d'aquí, agafaràs una pista de sorra, senyalitzada amb indicadors verds, que arriba fins a la riera de Bonet. Veuràs que el camí es va estrenyent fins a convertir-se en un corriol, que et guiarà fins a la icònica ermita de Sant Pere Romaní. Per tornar a Molins de Rei, agafaràs un camí en direcció al Turó d'en Molei, passaràs pel coll d'en Ciuràs, i tornaràs a baixar al municipi seguint el torrent d'en Bonet.

Més informació:

De Vilada a Sant Sadurní de Rotgers
Moià-l'Estany-Rojans-Moià
De Vilanova del Camí a Collbàs i castell de Claramunt
De Sant Martí a Santa Maria de Montnegre
Passejada a Sant Pere Romaní

Vols estar informat de tota l'agenda del cap de setmana?